Followers

Friday, July 22, 2011

KL gangster



korang dah tengok ke movie ni.
ai dah tengok. hehehe...
ganas lah jalan cerita ni.
memang sesuai lah dengan tajuk movie ni kan.
tapi... tapikan... macam tak sesuai je untuk ditonton oleh kanak-kanak.
remaja pon sama jugak lah kot.
kanak-kanak kan cepat terpengaruh.
apa yang mereka nampak itulah yang mereka buat.
kang dibelasahnya kengkawan sepermainan macam dalam cerita tu tak ke naya.
takde contoh-contoh macam ni pon dah banyak jenayah juvana berlaku.
kalau ada contoh takut jugakkan ramai yang mengikut.
bagi penonton dewasa tu mungkin lah boleh dibezakan mana yang elok dan tak elok untuk dicontohi kan.
hisap rokok, bergaduh, tak menghormati ibu bapa itu antara contoh negatif yang terkandung.
yang positif ada jugak. contohya si aaron tu walau jahat tetap ada rasa simpati pada ibu dia.
tetap ada rasa tanggung jawab nak jaga adik-adiknya.
tapi tu semua tersirat. kena pikir.
kanak-kanak mana boleh pikir semua tu.
semua yang direct je dia nampak.


p/s : ini sekadar luahan apa yang acuzaza rasa. mungkin jiwa ganas tu tak masuk dengan ai.

2 comments:

  1. da tengok sampai lebam... haha

    ReplyDelete
  2. apesal jamil. kena belasah ke sampai lebam. not good not good.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails