Followers

Sunday, June 20, 2010

my father's day

today is a father's day. tapi saya mana ade abah dah. :(. so...for those yang still ada ayah lagi tu hargailah ayah u olls setinggi-tingginya. hormatilah dan sayangilah selagi mereka masih ada. dah takde macam saya ni...terasa kekosongan tu. emo sikit ye sebab entry ni saya create di tengah mlm yang sunyi...huhuhu





saya mmg lebih rapat dengan abah nak di comparekan ngn mak. wajah saya pon more to my dad. apa-apa saya banyak story kat abah saya. dulu-dulu masa saya stay kat hostel (start form 1 sampai form 5 then sambung uitm sampai habis diploma) bila call kat rumah ape-ape hal mesti nak cakap ngan abah jugak. cakap dengan mak sekejap je...tak tau pasal apa. saya mmg tak sebulu ngn mak....tapi saya sayang mak saya. adala certain things yang kitorang tak sama. yang peliknya bila ngan abah walaupon tak suka boleh jadi suka....asal abah cakap je boleh plk ikut. kadang mak cakap benda yang sama juga tapi melawan ja....berdosanya saya. ampunkan saya mak...


ingat lagi masa abah saya terlantar sakit sebab gout dia pecah di kaki & tangan , bila weekend saya balik kpg saya lah yang cuci luka dia tu. mak cerita bila mak atau abang long saya tolong cucikan abah selalu cakap sakit. but at the time saya cuci abah cool je. saya tau mmg sakit tapi abah sorokkan mungkin sebab dia nak saya jugak yang tolong cucikan luka dia tu. terharunya....berjujuran dah air mata ni...owh rindunya saya pada dia. alhamdulillah luka abah sembuh sebab abah pon rajin makan ubat n gamat. tapi tak lama... abah dah boleh berjalan dah boleh bawak sendiri motor pegi kedai dan kitorang pon sempat raya bersama2 last year, abah pergi meninggalkan kami. 2 bulan je dia sihat. mungkin 2 bulan tu Tuhan bagi ruang untuk abah menikmati kesihatan yang baik. mmg tak duga dia akan pergi. demam tak sampai seminggu. a day before tu abah still boleh bercakap n makan. cumanya tak boleh nak pergi toilet sendiri je.
camna nak sambut ramadhan n syawal tahun ni tanpa abah...haish...tak boleh nak bayangkan. teringat makanan2 fav abah bila bulan puasa. daging masak merah memang dah jadi menu wajib sahur utk 1st ramadhan. abah selalu mintak mak masakkan kueh buah melaka time buka then boleh bawak g surau sekali utk moreh. tahun ni takde lagi request dari abah. klu saya teringat mak apatah lagi...
selalu sahur berdua, berbuka berdua tapi tahun ni macam mana. apa-apa pon saya berdoa semoga mak tabah...saya akan cuba utk menjadi yang terbaik buat mak dalam segala hal.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails