Followers

Monday, June 28, 2010

paris van sabah bah '10

banyak bende jadi kat saya. ada yg sedih ada yang gumbira. saya start ikut turutan la kot. senang sikit nak pikir. start with our trip ....last wednesday (23/06/10) saya pergi ke sabah with inna for holiday.

awal pagi inna ambik saya dari rumah nak ke airport. around 8.00 am macamtu la sbb flight jam 10.00 am. sampai airport terus check in. blom pape kat airport dah menyopping kasut carlo rino yang ada discount 50%. cantik pulak tu kasutnya. maunya saya tak membeli. harusla...klu tak nanti rugi. kat sini tak pulak nampak ada discount utk kasut tu. mmg beza eh kat airport ngn kat shopping complex. saya pon tak tau.

sampai kk around 12.45 pm terus cari orang yg tunggu kami kat sini. apa nama uncle ni ntah. lupa nak tanya. lantak la situkan. sesampai di hotel terus masuk bilik & merehatkan diri. before that makan maggi dulu sebab malas nak kuar cari lunch. lg pon bukan lapar sgt. ok lah tu nak menampung perut sampai ke dinner nanti.

4.00 pm kami bangun mandi2 then kuar survey2 tempat yang ada kat area hotel. 1st place kitorang pegi wisma merdeka yang betul2 depan hotel tempat menginap. baju kat sini cantik2. tapi tak beli sbb konon nya taknak shopping kan...tahan kan je la. saya angkat 1 kasut je.

6.00 pm kami dijemput oleh tourist guide nama dia kennedy untuk dinner. pergi ke satu tempat kat tanjung aru, bundusan place. tempat ni sambil kita mkn ada performance traditional dance. the food was good. sume seafood ada. tapi kami takla request utk makan semua mlm ni. mlm esok kan masih ada lagi. settle2 dinner, amik gambar yg dancer sume kami balik ke hotel tapi tak naik terus ke pasar malam area2 le meridian. kat sini memborong kerongsang n bende2 yang ada sangkut paut ngan mutiara la. saya tak shopping banyak pon. ala2 je. murah2 barang kat sini compare to pasar philipin.

2nd day kitorang ada city tour. jam 9.00 am kennedy jemput kitorang dari hotel pusing2 area kk. pegi manara tun mustapha (klu betulla ni nama dia). masjid negeri, chinese temple, signal hill, kampung warisan, muzium. habis jugak half a day kami pusing2 kat bandar kk. lunch kat tempat sama mcm last nite dinner. balik bilik terus tido tak hingat sebab kepenatan. our 2nd nite dinner ni ala2 romantik sikit. hihihi....kat miditerranean bar & restaurant. mlm ni mkn seafood yang jarang jumpa. oysster & seangkatan dengannya...banyak giler sampai tak terhabis.

last day pusing2 pasar philipin. packing2 then check out. 3.00 pm dah dihantar ke airport. ok lah jugak at least tak kelam kabut. so babye lah kk. mudah-mudahan saya akan kembali lagi ke sini.