Followers

Wednesday, September 8, 2010

kami sama

esok saya dah start bercuti raya... alhamdulillah cuti diluluskan seminggu... so sebelom melangkahkan kaki keluar dari opis sempat lah bersalam-salaman dan bermaafan dgn officemate.... dengan org lain saya ok jer mintak maaf macam biasa tapi bila sampai turn bermaafan dengan kak ros hati ni rasa syahdu n hiba yang amat hingga menitiskan air mata.
bukan sebab dosa yang kami tanggung antara satu sama lain. tapi sebab kami banyak menyimpan rasa suka & duka bersama. banyak cerita kami kongsikan. pasal kerja, family & relationship....

dulu2 masa ayah saya kerap jatuh sakit saya selalu cakap ngan kak ros takut untuk menghadapi hari kehilangan beliau. kak ros yang banyak beri nasihat dan menenangkan keadaan saya. ajal maut jodoh pertemuan semua ditangan tuhan. mmg itulah hakikat kehidupan yang semua insan kena hadapi walaupon pahit.

ayah saya pergi meninggalkan kami dalam keadaan yang tak bersedia untuk kehilangan beliau. dalam erti kata lain keadaan terkejut. tanpa disangka2. kesihatan yang baik setelah menderita gout yang kronik selama 2 bulan hanya pinjaman dari penciptaNya buat sementara. ayah kak ros pun macam tu jugak. perginya tanpa disangka. meninggal dalam tidur.

hari raya aidilfitri tahun ini adalah tahun pertama kami (kak ros & me) beraya tanpa ayah di sisi.
inilah moment yang tak sanggup rasanya nak lalui.
sebagaimana kak ros memahami perasaan saya begitulah saya memahami perasaan kak ros.
cuma yang bezanya di sini kak ros sudah punyai suami & anak2 yang menjadi penguat semangat.
insyaAllah saya juga ingin jadi seperti kak ros suatu hari nnti. ameeen.....




selamat hari raya aidilfitri buat abah
InsyaAllah tiada aral pagi raya nanti kami datang ziarah
kami mendoakan abah tenang di sana, berada dikalangan orang2 beriman & senantiasa dalam keberkatanNya

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails