Followers

Monday, August 9, 2010

happy & sad...

last weekend saya balik kampung macam biasa. minggu ni rehat banyak sebab tak payah masak. orang kenduri sana-sini.... goyang kaki sikit.

akhirnya mak saya lembut hati jugak nak stay rumah 1 of my sister. sangat lega okey.... bukan pe saya merisaukan bila tibanya ramadhan nanti. macam mana mak nak memasak juadah berbuka, sape nak tolong belikan barang n banyak lagi benda yang saya fikirkan. lagipon mak bukannya makan sangat... larat ke nak masak memasak. masa abah masih ada pon mak jarang masak untuk berbuka sebab tinggal berdua je + tak larat. juadah berbuka beli jer kat bazar ramadhan. untuk sahur je mak akan masak n unless ada makanan yang teringin nak makan dari air tangan sendiri. selainnya mmg akan dibeli je. sekarang kan keadaan nya semua dah berubah.... hmmmmm

disebalik perasaan lega n gembira saya tu, sedih pon ada jugak sebab terpaksa mengosongkan rumah yang banyak kenangan tu. mak tentunya lagi sedih tu sebab mak berat hati nak meninggalkan rumah. mak pergi pon bukan lama. sebulan ni je.... mintak-mintak takdela mak nak mintak balik. raya nanti kita balikye mak...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails